lördag 5 oktober 2013

Så rik, så rik.......................

Jag känner mig så rik, nu när potatisen är upptagen. "Vi får stö oss på pären", som vi säger här i Norrland, vilket kan översättas med att potatis är basen i vår föda.
I år har vi fått mycket potatis och då känner jag mig rik när den kommit in i utekällaren. Vi var ett reducerat potatisplockarjäng idag, men det gick bra och vi fick upp de resterande tio raderna på ca två och en halv timme.
En annan utekällare som finns under ladugården har denna sommar blivit mitt kall, då jag skottar ut all jord så berget kommit i dagen. Det utrymmet har jag tänkt som förvaring av trädgårdsaterailförvaring, och skulle vilja ha hyllor för krukor och en list på väggen för att hänga upp trädgårdsredskapen.
Jag är en älskare av superordning, men lyckas inte särskilt bra med målet. Har jag fått kontroll på ett område så brukar det bli kaos på ett annat, men jag är nöjd med mitt liv, fast än det ibland är ganska struligt men roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar