torsdag 20 mars 2014

Å å koner Hurra!

Oj så glad jag blev när jag öppnade paketet från Marianne, Hon som jag brukar köpa fina varpflätor från på Tradera. Koner som jag behöver för att spola upp garner på med hjälp av min fantastiska maskin som jag har i källaren på och som fort blir en bristvara för mig.
Men nu när jag har över hundra koner av den mindre sorten så är det bara att veva upp garner som ligger på härvor på plåtbobiner. Nästan lika många är det av den större sorten som jag ochså kan använda, men måste då ställa om maskinen lite.

Jag blir så lycklig då jag har minst 10 kilo bomullsgarn på härvor, som jag vill ha på koner för att kunna varpa av, då jag planerar väva ripsmattor när jag kommit ur den trasmatteperiod som jag nu befinner mig i. Hur mycket silke jag har på härvor vet jag inte och det kanske är lättare att räkna bankartonger istället för kilo.  Tack tack snälla Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar