torsdag 29 maj 2014

Dra ut och dra in..........................

Nu är det vår och då gör vi som vanligt med att dra ut det som behövs inför sommaren på ön. Det är plantor, gödsel och mycket mer som ska ut för att förgylla vårt liv på den plats som jag älskar så mycket och kallar det min plats på jorden, och säkerligen så tänker fler i min stora härliga familj detsamma.
Jag har många ideer om vad som ska vara här och jag blir inte bönhörd alla gånger, som min exmake sa en gång att "jag kör inte denna dj. vävstol över vattnet en gång till": Nu står min lilla Bergå Rita här i stugan och den är jag så nöjd med, så den byts nog inte ut i första taget. Om jag räknar så är det den fjärde vävstolen som fått åka över vattnet hit till stugan på Malmön.

1 kommentar:

  1. Hahahaha .., jag gapskrattar här åt exmakens ord ,-)
    Det är nästan så att jag förstår honom.

    SvaraRadera