onsdag 10 september 2014

Nedklippta och sicksackade...................

Nu är dom nerklippta, mina disktrasor som jag vävt i min köksvävstol. Nu återstår bara att söka bland mina vävda band och försöka hitta något passande som kan bli hank på disktrasorna, Varp och inslag är lin och bindningen är liksidig kypert.
När dom är färdigsydda, så ska en till kusinen i Canada, två ska till en annan kusin på västkusten varav en disktrasa ska lottas ut i hennes uppmuntringslotteri. en blå disktrasa ska skickas till gulliga Gunilla i Sala och herr Olsson, han med båt och husvagn ska få en grön. Några ska jag ha själv och resten ska jag lägga ut till försäljning på vävstugan i stan när vi har utställning i November.

1 kommentar:

  1. Jättefint blev de!
    Jag tror det vore också något för mina många små lingarnrester.
    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera