fredag 31 juli 2015

Snart så.....

Snart så kan jag klippa ner lakanslärften och när vi nu har beslutat att inte åka ut till ön ikväll så kanske jag hinner färdigställa åtminstone ett underlakan av det tyg jag vävt, för det är ju ganska skönt att sova på lakanen.
Många tycker att det är konstigt att väva lakan och örngott, men när jag vet hur skönt det är att sova i halvlinnelakan så kommer jag att väva mer sängkläder då jag har gott om garn både till varp och inslag. Nu när lakanen är färdigvävda så kommer min Bergå Savonia att plockas ner och förpassas till något förråd. Lite sorgligt är det för den vävstolen är något av en favorit och perfekt att väva mattor i.

Men nya vävplaner finns för stora mattor i glesrips och filtar, och när snickarna är klara så kommer min stora Öxabäck att sättas upp i rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar