onsdag 1 juli 2015

Trasnörden............

Det är så roligt att väva mattor och därför växer mitt lager av mattor. En del är tänkt till vissa rum eller nån stuga, men resten är vävd av ren lustfylld nyfikenhet.
Nu har jag fått mer mattrasor och ska hämta några kartonger hos Britta snart, samtidigt som trasförädlingen  fortsätter här hemma. Jag sitter i syrummet och syr ihop jeanstrasor, för det blir ju så fina mattor av jeanstrasor. Nackdelen är att det tar tid att sy ihop trasorna, men tjurig som jag är så ser jag snart botten på traspåsen. Jag tror att jag ska samla barnen, så får dom välja de mattor dom vill ha, för mitt lager av trasmattor kommer att ständigt växa.

2 kommentarer:

  1. En liten fundering bara, har du någon favoritvävstol? De är ju lite olika. Fina mattor!!

    SvaraRadera
  2. En svår fråga då jag både har Glimåkra, Bergå och Öxabäckvävstolar. Men om jag måste välja en vävstol så är nog min lilla Öxabäckvävstol som jag har i köket den jag skulle ta med mig om jag måste flytta till en mindre bostad. Men min Bergå Savonia som jag väver lakan i just nu är ochså en favorit.

    SvaraRadera