torsdag 13 augusti 2015

Är jag grundlurad?

Jag är som tidigare nämnt en odlingsglad vävnörd och nu när jag gick en runda i vårt växthus så undrar jag om jag i mitt naiva tillstånd blivit lurad. Jag har planterat djungelgurka och hoppas få fina runda små frukter till både sallad och inläggning, men när jag ser de tidiga frukterna så undrar jag om det inte är bönor istället för gurkor.
I vårt växthus så frodas det, men bara gröna omogna tomater och chilifrukter, och så det där med bönor eller gurkor? bedöm själva och jag undrar om någon tidigare odlat djungelgurka och tror att dom ska se ut så här i ett tidigt stadium.
Annars så frodas det i vårt växthus och vi får ha tålamod och invänta våra grönsaker.
Ute i pallkragarna växer det bra och Purjolöken verkar trivas i en blandning av Bokashi-avfall, gödsel, matjord och gräsklipp.
Jag har alltid haft en önskan att vara självförsörjande på grönsaker, men jag tror jag har en bit till för att nå målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar