måndag 3 augusti 2015

Här ska vi sova i natt......................

Här ska vi sova i natt i vårt lilla sovrum i stugan vid Skulesjön. Den fina byrån har jag fått av en tidigare chefs dotter och i framtiden ska även ett litet sängbord som jag har hemma och ska målas i samma nyans som byrån. Ny smalare säng är beställt från Ana sängar som ska ersätta dem nuvarande.
I svala halvlinnelakan kommer vi att sova gott, och så kommer så småningom nytt underlakan i samma kvalitet . Lakanslärften är tvättad och hänger på tork hemma och ska färdigställas förhoppningsvis i fjällstugan dit vi åker till veckan.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt sovrum, synd att byta ut den sängen, blir himmelen kvar?
    Jag har följt din blogg ett längre tag, men inte lyckats räkna ut hur många hus eller vävstolar du har. Det verkar vara hur många som helst av varje.
    Spännande är det i alla fall för en vävnörd.
    Ha det bra Stina

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du följer min blogg som handlar om vardagliga ting. Jo vi bor i makens föräldrahem. Vi har träffats i mogen ålder och hade då varsin sommarstuga. Jag hade den på Malmön och maken hade stugan vid Skulesjön. Sedan köpte vi fjällstugan då två av barnen som nu är vuxna bodde kvar hos sin pappa, medan den adopterade sonen växte upp hos oss. Sedan så bodde yngste sonen här när han gick gymnasiet. Alltså tre stycken stugor . En på en ö i havet, en vid en sjö i närheten och en i fjällen några mil ovanför den fjällby som jag själv växte upp. Men som vävnörd så har har jag väldigt roligt att väva till stugor, båt och hem. Och du sänghimlen blir kvar.Vävstolar som är igång är fyra här hemma, En i stugan på ön och en i fjällstugan. Sedan så är några hopplockade på logen och jag vill att vi ska byta ut några dåliga i Vik där jag också väver, men vi har en dam som vägrar i sten att byta ut någon, fast dom nya så får dom behålla,då jag inte kan ta med mig vävstolarna till himlen.

    SvaraRadera