tisdag 19 april 2016

Väva här och väva där..............

Idag har jag suttit och vävt i tre vävstolar, med början på Ödbergska gården där jag väver kökshanddukar i rött och vitt. Sedan när vi kom hem så blev det en stund i köksvävstolen där jag väver gardiner. I kväll har jag varit i Vik och vävt färdigt en ripsmatta och börjat på den sista som måste bli klar innan vi städar och stänger vävstugan för säsongen på måndagskväll i nästa vecka.
I kväll så blev det pling i min telefon och det var vår fjällgranne som ville ge min vävgarner på Torsdag när dom åker söderut. Självklart blev jag jätteglad som känner mig som en riktig vävnörd. På väg hem från vävstugan så åkte jag förbi dottern i grannbyn där jag fick lakan att klippa upp till mattrasor. En sak är säker är att jag som tycker om att väva aldrig behöver ha tråkigt i fram tiden med så givmilda fjällgrannar och nära kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar