söndag 31 maj 2009

En härlig helg är snart över


Ja nu är ännu en rolig helg över. Det har putsats, städats och sytts nya gardiner till paradiset på ön där vi också umgåtts och ätit gott. Extra fint sällskap har vi haft av Charlie en 7 månader gammal kungspudel som stortrivdes bland barn i olika åldrar. Avundsjuk blev vi på besökarnas fina båt av märket Nimbus. Det är ju fortfarande osäkert om vi får den kära Midnight sun färdig för sjösättning innan midsommar, beroende om rutorna och kapellet kommer på plats.
Tidsoptimist som jag är så trodde jag städningen skulle gå på en kaffekvart. Men ack nej badrummet och utedasset är kvar och skall skuras och dofta gott av såpa innan vi intar festplatsen paradiset på ön till midsommar. Det kanske blir samma konstilation av människor och jycke som i helgen, vilket jag hoppas på då det är ju jättekul med många barn i olika åldrar.

1 kommentar:

  1. Jaa, det var så mysigt så! Får hoppas att Charlie snart kan stå på sitt ben igen, så att han är redo att hänga på även i midsommar. Jag kommer snart kidnappa honom för gott, tror jag...

    SvaraRadera