onsdag 27 maj 2009

Nu har han åkt ut!


Ja nu har han åkt ut, StorJonas som trängts i mitt lilla kyffe några veckor till väven vävts ut. StorJonas är en vävstol som byggts av Motala snickerier, och som snart ska få sin slutgiltiga plats hos Ingrid i Boitiken. Traslöparväven är varpad och klar och lär ska bli traslöpare och stolsdynor. Det blir spännande att se när de är klara.
Jag själv tycker att mitt veckopendlarkyffe har blivit så rymligt att här går det nästan att ha dans. Tyvärr så är min eventuella danspartner 26 mil härifrån. Jag menar min lagvigde som inte tagit för många dansteg i sitt liv. I stället så blir det att sätta sig i vävstolen och fortsätta med solvningen så att gardinväven blir klar innan jag slutar mitt jobb här i september.
En ganska trivsam sysselsättning tycker bloggmadamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar