söndag 17 maj 2009

En härlig helg är snart till ända


Ja så är det snart slut på denna härliga helg som vi tillbringat i ett av våra paradis. Fjällstugan! Jag brukar ibland nypa mig själv i armen för kontrollera om det är sant att vi är så oerhört previligerad som är ägare av ett så oerhört härligt ställe. I helgen har hammarslagen dånat mellan Borkafjället och Daunetjocko. Det är så spännande när det byggs på bastun som skall förgylla vår fritid ytterligare. För min del så har det vedats i helgen. Tyvärr så la min motorsåg av så det blev slutsågat redan igår. Men kanske var det lite tur för veden ska ju klyvas också. Efter att ha kluvit ved på den så kallade reseklyven, så känns det i kroppen då den inte klyver veden ända fram och man får ta till egen kraft att sära på en del vedträn. Mitt förslag är att ta upp den stora klyven som vi har hemma och även tippstativet och några vedsäckar. Jag är nästan säker på att det byggs ett fågelbo i vedhögen då en sädesärla gjort mig sällskap och verkar söka efter ett lämpligt boställe, vilket innebär att vedhögen inte får rubbas förren till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar