fredag 13 november 2009

Idag är jag tuff!


Idag är jag tuff och har ringt in till radioprogrammet "Sök och finn" och sökt en bandvävstol som heter Henning och som tillverkade av Brunne snickeri någon gång på 1980-talet. Programledaren sa på skämt att kanske någon dam ringer och vill bli av med sin "gubbe Henning". Jag sa att jag redan har en gubbe och jag fasar för vad maken kommer att säga när han kommer hem, inte för bandvävstolen utan för att jag kallar honom gubbe. Han är ju min älskade gubbe, make eller man vad man nu vill kalla det. Om sökningen lyckades vet jag inte än, men jag har i alla fall gjort ett försök.

1 kommentar:

  1. Du har en bok om Henning bandet vävstolen. Jag är i staterna (USA) och jag skulle älska att få en. Jag vet att de är långa ur produktion. Vet du någon som skulle vilja sälja en?

    LMLieVan@aol.com

    SvaraRadera