söndag 22 november 2009

Jul i vårt hus!


Nu ska här julpyntas, lite tidigt kanske men nästa gång vi kommer hit är den 2:dra advent och då är det trevligt om det lyser jul i fönstret. Egentligen är jag ingen älskare av julen, då jag tycker att det är ett kommersiellt jippo. Det jag tycker om på julen är musiken, julblommorna och ledigheten. Ledig är jag nog ändå då jag är arbetslös, och då känns inte ledigheten lika lockande. Det jag inte gillar på julen är alla måsten, då det ska städas och inhandlas julklappar. Laga mat är kul men jag tycker inte om allt detta som ska ut och in ur kylskåpet i flera dagar. Pralinerna blir jag bara fet av, men kan inte sluta äta av dom så länge som dom finns kvar. Jag har ingen fantasi då det gäller julklappar och då får presentkort bli lösningen. Det som jag tycker är värt att fira är ljusets återkomst. Här i fjällstugan ser vi solen för sista gången i år. Solen orkar inte upp över Daunatjokko och nästa gång vi ser den är i slutet på januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar