måndag 14 december 2009

Drömmar om annat!


Sitter här med mitt skrivande av en liten uppsats i Psykosocial Arbetsmiljö, som jag läser via Sociologiska institutionen, Umeå universitet.
Bland mina böcker här så finns en helt underbar bok som heter Brödälskare och som vi fick i julklapp förra julen. Jag läser och drömmer om att starta ett eget bageri, där jag kan mala ekologiskt mjöl och baka av. En egen kvarn vill jag ha som denna.
En gång för många år sedan fick jag köpa ekologiskt vetemjöl från Prättingbärg som blev underbart gott när det vidareförädlades till ett gyllenbrunt bröd. Det är skillnad på olika sorts vetemjöl, och jag förstår inte varför det ska vara vitt, när det ursprungligen inte är det. Jag drömmer om att få i ordning bagarstugan vi har, där vi kan baka för eget bruk och kanske till försäljning.
Visst måste man få drömma lite när man kört fast i sitt uppsatsskrivande.

1 kommentar:

  1. Jepp, det får man! I lagom dos är det bara stärkande att drömma/ha mål, anser jag. =)

    Kram!

    SvaraRadera