tisdag 22 december 2009

Julmåsten!


Jag tror att det flesta av oss har några måsten så här inför julen och kanske inför andra högtidshelger. Jag ska bekänna mina 2 viktigaste måsten.



  • Tvättkorgen ska vara tom på julafton, och inte bara det då det inte får finnas någon strykning eller mangling kvar att göra. Detta har inneburit att jag tvättat, manglat och strukit under dagen.

  • Det måste finnas röda tulpaner på julbordet, annars får jag inte den efterlängtade julkänslan. Tulpanerna är inhandlade för färd norrut om någon timme.

Egentligen är jag ingen älskare av julen, då jag tycker att det blivit ett kommersiellt jippo, ofta svinkalllt och mörkt som inte lockar till utevistelse. Massor av onödiga måsten som för mig är kakbak, storstäd och julpyssel. Nu ska jag inte svartmåla julen mera då jag vet att de flesta älskar julen. Jag har tom tvättkorg och röda tulpaner så jag är ganska nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar