onsdag 30 december 2009

Nyårsfirande i Fatmomakke!


Nu har jag klippt ner en del av fjällväven och dukarna ska ges till



  • Dottern Lotta som är med sin familj i Dikanäs där dom ska förära exmakens hus som ska bli deras fjällstuga.

  • Lillasyster Maria med make som har våran farbrors Gunnars hus i Fatmomakke.

  • Dottern Hanna i Umeå som jag tyckte fick lite för dålig julklapp.

Laxen ska förstekas lite innan det blir färd till Fatmomakke där vi ska fira nyår i morgon hos syster och svåger konstapel klang. Så här års tar vi inte skotern över fjället utan rattar Volvon en lång väg runt om. På vägen ska vi förbi dottern i Dikanäs där dom tagit upp potatis och rinexin till en snorpackad bloggmadam. Maken hittade näsdroppar i bilen vilket borde underlätta bloggmadamens förkylningen.


Om morgondagen, så far vi till Fatmomacke. I Dikanäs finns dottern med familj och kompisar, systerdotter med familj, systerson med flickvän och kompisar samt min yngre systerson med flickvän.


Det blir så att ungdomarna är i vojmådalen medan vi gamfolk firar nyår i kultsjödalen. Vad vi ska äta det vet vi inte än, men jag tar med lax mm. Hur som helst så ska det bli jättetrevligt, jag önskar bara att våran storasyster och pojkvän skulle vara med oss, för att kalaset skulle bli fulländat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar