tisdag 18 maj 2010

Bönhörd eller?


Jag blev bönhörd idag då jag ringde maken och frågade om vi hade någon excenterslip. Jo en luftdriven sa han. Men hemkommen så hade han varit och köpt en, och gissa om bloggmadamen blev överlycklig. Nu är lillbyrån slipad och ska köras in till snickaren för att åtgärda några detaljer innan jag kan blanda till min färg och måla på det första varvet. Jag ser framför mig hur den ska ut färdig och letar beslag på tradera. Problemet är att jag behöver 8 beslag, och han som jag köpt beslag av tidigare säljer dom i 6 pack, och jag vet inte om han har fler än 6 stycken att sälja.
Mitt nästa projekt är en träsoffa. Ena delen av soffan är framburen från logen för att skrapas och så småningom målas. Gudarna ska veta vad jag älskar gamla rejäla trämöbler som tål att slipas och målas om. Vårt hem och stugor är inredda med gamla möbler och det är precis som jag vill ha det.
Min svärfar som är borta sedan länge sparade det mesta vilket jag är jättelycklig över. Träsoffan som står i turordning är en möbel som han sparade. Soffan skall ådringsmålas och få sin slutliga plats i bastuns torrdel i fjällparadiset. Tyget till sofflocket är redan färdigvävt och ligger i ett skåp för att komma till andvändning när tiden är inne.
Godnatt önska en dammig och trött bloggmadam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar