onsdag 5 maj 2010

Varför alla dessa onödiga prylar?


Bloggmadamen är i städtagen inför morgondagen då jag ska prova på det omdiskuterade rutavdraget. Inne i mitt sy och strykrum har jag en mormorshylla ovanför fönstret där jag placerat sånt som blivit över och inte passar någon annanstans. Hur dammigt som helst, men nu står aterailerna rengjorda på tork för att på nytt placeras upp på hyllan för att damma till sig igen.
I den här släkten så kallar vi detta som mormorsvarning då vår mamma tyckte mycket om och samlade på sig en massa småprylar.
Trots detta dammande så är jag mycket betagen i gamla vackra ting. och igår eftermiddag när vi träffades på stan efter makens jobb så åkte vi på två loppisar och köpte en sommarjacka till maken och två jättefina kornischer till salen här hemma. På saltmagasinet såg jag även två andra fina kornischer som kanske skulle passa i smårummen i fjällstugan. Jag tror jag måste ringa Vestmans antik och fråga bredd och pris på dessa två fina saker.
Så tänker en bloggmadam som inte vill ha någon mormorsvarning på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar