söndag 9 maj 2010

Ett litet roligt sommarprojekt!


För några dagar sedan när jag hade mitt städanfall, så föreslog jag att vi skulle ha en byrå och en spegel i hallen för att få lite bättre ordning. I byrån kunde vi förvara mössor och vantar. Jag hade sett en liten fin byrå på saltmagasinet som var i behov av renovering. Maken sa nej då han vill ha utrymme i hallen och tyckte att en byrå skulle ta för mycket plats.
I morse när jag satt i vävstolen så tänkte jag på det tomma utrymmet i hörnet i sovrummet ute på ön, att där borde jag ha en möbel av något slag att förvara mina vävtillbehör i. I dagsläget så hamnat alla vävaterailer på mitt sängbord, vilket inte är tillfredsställande
På vägen hem från stugan ville jag gå in på saltmagasinet och se om byrån finns kvar. Det gjorde den och i eftermiddag har jag skrapat bort den mesta färgen och är 185 kronor fattigare. Jag kan riktigt se framför mig hur fin den ska bli när den är färdigmålad och står där i hörnet, och vilken ordning det ska bli där när vävtillbehören inte ligger framme.
Jag tycker att det ska bli ett roligt och spännande sommarprojekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar