måndag 7 juni 2010

Äckel, päckel, fy, usch!


Fy vad hemskt det är att luta av en möbel med tapetklister och kaustisk soda. Soffan som fanns på logen ska nu torka, sedan slipas och målas grön för att få sin slutliga plats i gången utanför bastudelen i vårt bastubyggprojekt i fjällparadiset.
Jag är innerligt tacksam att min svärfar sparade de gamla fina möblerna som kommer att användas lång tid framöver.
Det är mycket jobb innan jag får den som jag vill. Först är den skrapad med hjälp av varmluftspistol. Då det mesta av färgen satt fast återstod bara den tuffa behandlingen som avlutning, men jag kan i mitt inre se hur fin den kommer att bli när den är färdigmålad och när ett hemvävt tyg får pryda sofflocket. Vid den tiden har man glömt allt äckel, päckel och fy usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar