tisdag 22 juni 2010

I morgon ska storbåten sjösättas!


Äntligen så ska hon i sjön, efter att ha stått två somrar på landbacken. För två år sedan hade maken köpt ny motor som krånglade och när tiden gick så bestämde vi oss att inte sjösätta den. Vi hade ju lillbåten som vi åkte mellan ön och fastlandet. Förra året så beställde maken nya rutor till båten som vi fick levererade ganska sent på säsongen, vilket innebar att vi inte tyckte att det var lönt att sjösätta då heller.
Men i år ska den (eller hon ) i sjön, och idag har det grejats och fejats för sjösättning i morgon förmiddag. Det är nu så fint och städat nere i ruffen att jag funderar att sy nya gardiner till båten av den gardinvarp som jag vävde i vintras när jag jobbade i Vilhelmina. Jag tror jag tar med mig gardinväven ut till stugan i morgon, för kanske finns det någon tid över så jag kan sy nya gardiner dit.
Så tänker en obotlig tidsoptimist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar