onsdag 16 juni 2010

Tvålsnörernas tid!


Just nu är den tid då jag tillverkar tvålsnören till försäljning i små sommarbutiker. Det är den absolut sista resten av mitt lilla företag, som jag la ner för några år sedan. Jag gjorde tvål av alla reser som fanns kvar, som vaxer, fetter, färgämnen, eteriska oljor och lite fröer och korn från torrskafferiet.
Ett par dagar till och jag är färdig och skall då fira företagets död, då jag slipper allt vad tillverkning heter. Efter detta så blir det bara att göra saker till familj, barn och stugor, såsom att väva och renovera gamla möbler som jag tycker så mycket om.

Det ska bli så Häääärligt!

2 kommentarer:

  1. Äntligen förstår jag! Har såå undrat vad tvålsnören är. Fiffig anordning. ellem

    SvaraRadera
  2. Egentligen så tycker jag bara att dom är vackra där dom hänger, men folk tycker om dom, då dom säljer väldigt bra.

    SvaraRadera