söndag 16 januari 2011

Handuksmani!


Jo nog är man lite manisk alltid. Väver jag handukar i en vävstol så blir det bara fler handuksvävar då det är bland det roligaste jag väver.
Den här handuksväven är i källaren där jag väver en stund i taget och sedan måste upp och värma fötterna. Uppe håller jag på att solva kökshandukar i 6-skaftsdräll och i packningen som ska till fjälls så finns en förskedad handuksvarp som skall bli kökshandukar till fjällstugan. I sommarstugan ute på ön håller jag på med en handuksväv i sålldräll som förhoppningsvis ska bli färdig till sommaren, om jag får vara hemmavid förstås.
I höst har jag vävt bastuhandukar i 2 olika storlekar som ska komma till användning när bastubygget är färdigt. Var jag ska ha dom här handukarna ? Jo jag tror dom kommer att passa bra i lilla stugan vid Skulesjön där vi håller på med badrummet. I planerna finns även att väva badlakan som passar till.
Så tänker en lite manisk bloggmadam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar