måndag 31 januari 2011

Vilka fina vävskedar!


Jag blir så glad när jag öppnade packen med vävskedar som jag fick tillsammans med den fina vävstolen. Nu är dom inpackade i brunpapper, märkta och placerade i skedställningen på övervåningen. Jag är jättepetig med vävskedarna som jag vill ha fina och oskadade så länge som möjligt.
I eftermiddagen så ska jag som aningen förkyld bloggmadam sitta i köksvävstolen och väva på filtväven. Jag har städat och hemmet doftar gott av tallsåpa.
En promenad i solen skulle inte sitta fel, men rädslan av att halka och bryta nåt sitter i ryggmärgen. Som sagt det är glashalt och jag läste i ortstidningen att mjölkbilen har halkat av vägen här i byn.
Jag längtar så till vägarna blir bara och bilen styr dit man vrider ratten.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag håller mig inomhusdag och inväntar broddarna som pv skulle köpa ,-)

    SvaraRadera
  2. Tjena, jag har skor med inbyggda broddar, men även med dom halkar jag omkring på det glatta underlaget när jag hämtar posten. Därför längtar jag till våren och bara vägar.

    SvaraRadera