torsdag 20 januari 2011

Resglad!


Jo så här vid köksbordet i tidig arlastund så planeras det resor. I morgon bär det iväg till fjällparadiset med släpvagn lastad med målad väggpanel som ska spikas upp i hallen i bastubyggnaden.
Nästa månad så planerar vi systrar med män att åka den sedan länge planerade resan till Tallin. Sedan i maj så ska jag som bihang följa med dottern och segla mellan öar i Grekland. Dottern är hon som lärt sig navigering och kommer att få pröva sina nya kunskaper på båten.
Energisk bloggmadam som jag är så gruvar jag för sysslolösheten på båten och funderar på att ta med mig lite mattrasklippning för att ha något att göra. Jag älskar båtlivet, men har svårt att sitta stilla och bara njuta och kanske är man född men någon slags bokstavskombination.

1 kommentar:

  1. Tja, varför inte? Det finns nog tid att dra sig undan till hytten och pyssla lite emellanåt. Fast jag ska nog släpa med mig en bok istället. =)
    Kram!

    SvaraRadera