söndag 19 juni 2011

Eländets elände!

Usch va sur jag blir när jag inte lyckas skruva upp skruvarna på baksidan finskåpet. Min högra handled som jag bröt för några år sedan är fel ihopläkt och kraftigt försvagad. En skruv på bakstycket får jag inte loss och inte två små skruvar på ena lådans beslag lyckas jag inte heller med. Det är väl sånt här som måste vara motsatsen till den kvinnliga frigörelsen.



Jag riktigt längtar till att ta itu med skåpet som ska bli mitt roliga målarprojekt den här sommaren. Garaget som är makens revir är inte ledigt så länge till för att jag ska hinna färdigställa skåpet, och jag tänkte låta  snickaren  laga överstycket lite innan jag målar skåpet.

Det känns ganska nedrigt att vara så beroende av den manliga kraften och måste vänta tills min lagvigde kommer hem innan jag kan ta itu med härligheten.

5 kommentarer:

  1. Men nog har ni väl en skruvdragare du kan använda ??? / Lotha

    SvaraRadera
  2. Och var hittar jag en skruvdragare i min makes röra, du kanske har en jag kan låna eller så kanske din snälla man kan offra sig och hjälpa till med de 3 skruvarna som jag inte får loss . Det vore toppen om jag kunde börja i morgonkväll, så får skåpet stå och torka över midsommarhelgen

    SvaraRadera
  3. Japp har en liten behändig ...Kom å låna vettja =)

    SvaraRadera
  4. den "Röran" är en fantastisk ordning på alla grejer.

    SvaraRadera