torsdag 16 juni 2011

I stället för målning--------

Planerna var att måla byrån ikväll, men att ha förtärt brockoligratäng tillsammans med dottern i grannbyn så kände jag mig ganska trött och uteslöt målningen denna kväll. I stället blev det disk, tvätt, lagning och kroppkakor  Ekonomisk som jag är så kan jag ju inte låta den kokta potatisen i kylskåpet förfara och därför blev det kroppkakor av vår sista egna potatis.

Mågen vill ha en middag för hämtningen av skåpet och kanske borde det bli nåt annat än just kroppkakor, då jag önskar vin till middagen i morgon, men passar vin till kroppkakor? eller så får jag hitta på något annat, för inte låter det som nån kulinarisk smakupplevelse inte, så det kanske får bli kassler istället, och kroppkakorna får bli lunchmat på lördag med vatten till.

Apropå skåpet så fanns det kvar och affären är i hamn.

1 kommentar: