onsdag 22 juni 2011

Var är min röda regnjacka?

Jag har ett rött regnställ av en plastig typ som är hemsk att ha på sig då den inte andas något. En sak är den bra för, det är när jag ska luta av en möbel. Så var det tänkt denna kväll, hittar byxorna och saknar jackan Jag söker och söker och hittar den inte,och kanske hänger den i sommarstugan på ön. De skulle vara fint att få det gjort, då skåpet då skulle stå och torka tills midsommar helgen är över. Överstycket tänkte jag lämna  till Stig (snickaren) som får laga det som är trasigt.



Grannen som jag nyss lånat salt av till laxen vill att jag ska komma och dricka ett glasvin med henne. Det är soligt ute och då är det svårare att få av färgen då lutblandningen torkar så fort.

Jag ger upp och går upp och baxar in skåpet i garaget igen och går till grannen och tar ett glas vin istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar