onsdag 28 september 2011

Äntligen klart!


Japp, nu är älgköttet förpackat, älgfärsen mald och förpackad och ligger i frysboxen. Köttbenen ligger i stora tryckkokaren och står ute på balkongen för avsvalning tills imorgon. Köttsoppan är nästan klar och står även den ute på balkongen för att tas om hand i morgon bitti. Älgköttet är från ett ungdjur och verkligen fint och jag känner mig jätteskyldig våra goda vänner som inte vill ha betalt.

Jag är uppvuxen med att ta hand om kött och har genom åren skaffat mig bra redskap för att ta hand om köttet och är glad över att få äta lokal mat. Imorgon skall kokeköttet tas om hand och buljongen silas och kokas ihop. Sedan hamnar allt i frysen tills jag bestämt om jag ska göra pölsa, pepparotskött eller köttsoppa av kokeköttet.

Nu är det dags att gå till sängs utan min laglige hälft som i kväll tagit upp storbåten och kört in den i nya båthuset och nu sitter hamnvakt i hamnen.

Jag min lyckost kan sova ut i morgon, men stackars maken, han skall upp i ottan och jobba.

God natt alla nära och kära zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar