fredag 29 juni 2012

Framme i fjällparadiset................

Vi har landat efter 37 mil med Volvo och släpvagn. Färden har varit hostig och jag tycker synd om min lagvigde som suttit och hört mina hostningar hela vägen upp. Vi ringde och beställde en halvgräddad pizza från Quinto i Vilhelmina som vi gräddat en halva var här i stugan. Pizzorna är stora och de andra halvorna får gräddas färdiga och intas vid en annan måltid. Det ligger snö på Daunatjokko och björklöven är inte helt utveckalde ännu, lite större än musöron.
När jag tittar ut över sjön så är det fortfarande högvatten och ett tungt molntäcke hänger över de delvis snöklädda Kittefjällen.
Maken är ute och eldar i kaminen i bastubyggnades relaxdel, där vi ska dricka kaffe efter maten. Härligt är det här, men skulle vara ännu bättre om jag sluppit denna eländiga förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar