torsdag 14 juni 2012

I en ambivalent situation.......................

Jag funderar och funderar, vad ska vi göra på den helg som närmar sig. Båten den härliga, kräver massor med timmars arbete och jag skulle vilja hinna sy gardinerna som jag vävde till aktern förra sommaren. Blir storbåten sjösatt innan midsommar så löser vi en del inkvarteringsproblem.

Vi behöver ved och virke, och därför borde vi vara i lilla stugan på sörsidan och jobba med avverka träd för ändamålen.
Det fina vädret som ska bli på lördag lockar till en vistelse på ön där jag borde börja förbereda för midsommarfesten. Men på måndagkväll åker döttrarna och mini med kompis ut och då vill jag vara där och städa och laga mat.
Här hemma finns en massa att göra och något roligt som jag har framför mig mig är den kurbitsmålning jag ska göra på dörrarna till linneskåpet. Det lutar åt en resa i juli där jag och min syster ska åka och fira vår farbror som fyller 75 år, och då borde jag sy en klänning ur något tyg som jag vävt och då kanske skulle en hemmahelg kanske vara det bästa alternativet. Tänk så praktiskt om man kunde klona sig

2 kommentarer:

  1. Din farbror? Vad är det nu som gått förlorat i mitt minne?

    SvaraRadera
  2. Det är Farbror Lennart som bor i kanada och är min pappas yngste bror och den enda levande farbror jag har i livet.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera