tisdag 7 maj 2013

Klippta och oklippta......

Japp nu är strykbrädan rensad och klar för att användas till det den till för. I en låda har jag klippta mattrasor och den övre ligger sydda trasor som är färdig för att klippas. En färgningsdag för mattrasor ska det bli längre fram då jag förhoppningsvis avklarat mina studier.
Annars så har dagen varit bra då jag suttit ute och snurrat nystan av garn som jag fått och ska slå in i en mattväv.
Penseltvätt har det varit idag och min rengöringsmetod lämpar sig inte för alla typer av penslar, som tex dyra penslar med hår av något slag, men dom andra med borst av plast eller silikon blev rena och mjuka.
Och snart ska lådan och en spegelram målas och andra varvet av kurbitsmålning på dörren, och efter detta så hamnar jag nog i någon vävstol.
Ha en bra kväll alla ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar