tisdag 10 december 2013

Dotterns matta....................

Dotterns matta är nedklippt och fållad. Hon vill ha sina textilier i  svart, vitt och grått, och då borde den här mattan falla henne i smaken.
Jag tycker själv att den är ganska snygg, men kanske inte passar här i vårt lite gammaldags hem. Nästa varp i min Bergå Savonia ska bli en linnevarp som jag ska börja med att knyta två linneryor till mitt projekt "romantiskt sovrum" i vår lilla stuga vid skulesjön. Sedan har jag planerat att solva om och kanske så blir det yllemattor i dubbelbindning efter linneryorna, då jag har mycket mattullgarn som jag vill göra något bra av.

2 kommentarer:

  1. Den är jättefin i sin återhållna färgskala. Dottern bör bli nöjd!

    SvaraRadera
  2. Woho, klart jag är nöjd!!! Kommer passa fintfint i min hall. :D Tack kära mor!

    SvaraRadera