söndag 22 december 2013

Min enkla jul............

Egentligen så är jag ingen älskare av julen då jag tycker att julen tappat sitt syfte och blivit ett kommersiellt jippo. Men det är väl vad man gör den till. Det roligaste är nog att laga maten, fast i år gör jag det mycket enkelt för mig. Köttbullarna är färdiga och snart ska skinkan kokas.
Sill är nog det roligaste jag gör, fast i år så gör jag bara den vasabisill som jag själv tycker om. Det är så enkelt då jag blandar matjesill, creme fresch, majonäs och valfri mängd vasabipasta. Lite färdigköpt sill blir det och färdiga korvar. Jansson gör jag under morgondagen och inget revbenspjäll, julgröt eller ris ala malta blir det. Färdiga pepparkakor finns och några fler kakor blir det inte. Julstöket brukar kallas kvinnornas vasalopp, men inte deltar jag i det som lagar mat för en lat. Det bästa med jul och storhelger är att få umgås med många av mina underbara släktingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar