tisdag 30 juni 2015

En solvsorteringsdag............................

Jag vet inte om Jag törs tala om det för maken. Jag har fått en vävstol till. Och med den följde vävböcker, vävskedar, vävskyttlar, solv, mattrasor och mattskyttlar. Lycklig som ett barn är jag.
Så nu är det solvsortering som gäller, och jag är glad över solven då jag tänkt beställa solv, då jag planerar att väva en stor matta i glesrips. Innan dess måste lakansväven vara färdigvävd och efter detta ska Bergån ut.och den stora Öxabäcken in.

2 kommentarer:

  1. Vilken energi du har. Alltid nya projekt på gång.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag känner igen känslan. Glädjen att fått en till vävstol med massa grejer, ganska oslagbart, och sen känsla..... hur ska jag berätta detta för maken.....men de är rätt tåliga våra män vid det här laget. De suckar lite och frågar- var ska du få rum med den?
    Grattis. Monika

    SvaraRadera