torsdag 15 oktober 2009

En dag till har gått!


Så är snart denna vecka slut. Vissa veckor består bara av måndag och fredag, men det betyder kanske att man har roligt både på jobbet och på fritiden. Idag har jag kommit ikapp och hunnit skickat hundratals brev med texten " tack för visat intresse. Rubricerande tjänst har gått till en av dina medsökande" Jag undrar hur glad dom blev då som kanske hade hoppats på att få ett jobb eller kännt sig tvingad att söka tjänsten av sin Arbetsförmedlare.
Hemmavid här i veckopendlarkyffet har det solvats klart och jag blev förvånad att inte flera trådar hade gått av. Lång och kortlattor har plockats av och bundits ihop för flytt söderut. Nu återstår bara skedningen innan allt skall lindas upp på garnbommen innan resan hem om ca en vecka. Jag känner en stark hemlängtan nu när jag vet slutdatum här. Jag ska jobba den 2 och 3 november för att överföra informationen om sista årets händelser till Jenny.
Imorgon blir det hemfärd, vilket ska bli jättehärligt. Planeringen är att köra lillbåten från Killingsnäs till Näske där den ska tas upp. Sedan ska vi vara i lilla höststugan vid Skulesjön och må gott och plocka trattkantareller.

Godnatt kära ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar