torsdag 29 oktober 2009

Sista natten i veckopendlarkyffet!


Så har man kommit till den sista natten i mitt lilla veckopendlarkyffe som jag bott i lite mer än är ett år när jag jobbat som områdeschef inom handikappomsorgen i Vilhelmina. Det känns bra att sluta nu och gå vidare i livet. Men gudarna ska veta vad jag kommer att sakna mina trevliga och underbara arbetskamrater.
Sista flyttlasset ska in i bilen i morgon när maken kommer förbi med glasrutorna på släpet upp till fjällparadiset. Då återstår det att se om plankorna jag målade i söndags har torkat. Färgen är min egenhändigt blandade med lång torktid, men med en fin lyster. Hela inredningen ska målas med samma blandning och jag hoppas att vi snart får tätt runt bastun och kan börja ha lite värme på när vi grejar inomhus där.
Det är ju så otroligt kul med byggnationer och där drömmar och planer växer fram. Dom vita gardinerna är vävda och faktiskt har jag redan köpt en pärlfranslampa, kostaboda skål och fat som ska få din plats i bastuns relaxdel. Möblerna finns redan och ripsmattorna ska vävas när jag kommer hem, likaså de svarta gardinerna med kablar i så maken får lite pyssel till jul. Gissa om jag längtar till fjällparadiset.
Godnatt önskar bloggmadammen som känner lite av nöff nöff-vaccinet även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar