onsdag 4 november 2009

Hemma vid!


Så är man i hemmet och vet inte riktigt vad man ska börja med. Plockar ur diskmaskinen och tittarut över vyn från köksfönstret och tänker att här hör jag hemma.
Rattar Volvon till stan, besöker studentbibliotek, anmäler mig arbetslös på arbetsförmedlingen, handlar kläder med sonen och när han föreslår att vi ska fika säger jag inte nej. Kaffe och en morotskaka kanske kan ge mig styrka åter, att gå på seconhand och köpa skjortor till maken.


Rattar volvon söderut igen och handlar och hämtar paket på hemvägen, skapar sedan en till blogg där jag ska spy ut mina känslor över min arbetslöshet. Får ett gulligt sms från min arbetskollega Pernilla i Vilhelmina och då svallar känslorna över igen.
Maken kommer och vi öppnar paketen jag hämtat ut. Jag har en förkärlek till pärlfranslampor och har köpt 2 stycken på tradera en som skall vara här hemma och den andra ska få sin plats över det gröna bordet som skall få sin slutliga plats i bastuns relaxdel.
Det är väl tillåtet att drömma lite om det som är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar