onsdag 17 februari 2010

Kväller!


Det har varit intensiva dagar på jobbet, vilket medför att jag inte orkat göra så mycket i kväll. Det var träff på vävstugan ikväll, men då inte hon är där, den trevligaste, kunnigaste och mest intressanta av dom alla, inte kunde komma dit på grund av sin cancersjukdoms tuffa behandling. Det känns så sorgligt det som hänt henne och därför stannade jag hemma ikväll.
Försökte slutföra redovisningen till överförmyndarnämnden men saknar ett kontoutdrag på ett transaktionskonto. Skall därför försöka få ut ett från banken om jag inte lyckas själv.
Det blev tvätt av svarta kläder som jag ska ha på mig på min morbrors begravning på fredag. Sorgebukett och och handrosor är beställda och betalda. Så blev en titt på min studentsida och ser att boken i arbetsrätt av Lars Guvå inte är den lättaste att få tag i. Jag har beställt och betalat boken som lyser med sin frånvaro. Vävstolen lockade och jag började skeda väven istället. En bit på väg så upptäckte jag att något inte stämde, då skeden inte skulle räcka till för trådantalet. Jag läste vävnotan igen och såg då att tuskaftstrådarna ska skedas 2 i samma rör och mönstertrådarna skall skedas i 1 rör. Det blev att riva upp och börja om. Har nu hunnit till hälften och får lämna resten till nästa vecka.
I morgon efter jobbet så blir det färd upp till Dikanäs tillsammans med bror och brorson. Övernattning hos systern som åker från hemmet i natt någon gång för att komma upp till sin stuga i någorlunda tid i morgon. Begravning klockan 10:00 och sedan på kvällen vidare färd upp till fjällparadiset med maken som kör upp på fredageftermiddag.
Gissa om jag längtar dit?
God natt önskar en trött bloggmadam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar