onsdag 24 februari 2010

Landet brunsås!

Ett av mina favoritprogram på TV är serien landet brunsås, som i kväll handlade om hur vi inte längre äter samma mat som och med hela familjen.
Jag tänker då tillbaka på den tid då barnen var små och det inte fanns ekonomiska förutsättningar att köpa barnmat på burk. Spisen som endast innehöll 2 plattor under de år vi bodde i lillstugan, gav inte utrymme till att laga olika maträtter till olika familjemedlemmar.
Alla har vuxit upp till matglada allätare om jag bortser från min tidigare brockoliodling idag inte är så populärt i middagsmaten. Jag håller med dom då flera hundra kilos skörd gav oss gröna ådror med en gemensam känsla att vi förätit oss på denna nyttiga gröda.

Kanske kan man se en positiv sida av tidigare nödår.

1 kommentar:

  1. Har du sett att två passande tjänster är ute i V-mina ?

    SvaraRadera