torsdag 11 februari 2010

Trötter, trötter!


Usch va trött och knäckt man är. Intensiva dagar på jobbet med APT i dagarna två denna vecka. En underbar och intensiv föreläsningsdag i Åsele igår, och i kväll har Kerstin kört hårt med oss på vattengympan.
Torsdag är lite av en städ-och disk dag här i lägenheten då man inte vill lämna allt för rörigt till lägenhetsinnehaveren som brukar vara i sitt hem när jag är hemma eller i stugan på helgerna.
I helgen är det den så kallade www-helgen då ett antal personer tävlar i stolpsittning från kl 14:00 på torsdag till samma tid på lördag då dom får kliva ner från stolpen. Den som härdat ut längs på sin isstolpe vinner tävlingen. I år kan vi stoltsera med att två av våra assistenter deltar i tävlingen. I morgon efter mötet med personalchef och fack ska jag gå förbi och fotografera båda våra "Malinar" om dom sitter kvar. -16 grader är det just nu i Vilhelmina och betydligt mildare än i fjol då tempen låg runt -25 grader hela helgen.
Det blir sedan att åka till fjällstugan i morgoneftermiddag då maken kommer förbi. Jag ber en bön om vacker väder så jag kan skotta av altanen för att skynda på våren.
Sedan på söndag så skall väven dras på för att jag ska få fortsätta med solvningen, Det ska bli jättespännande att se hur dom blir och jag ser redan hur fint som ska hänga i fönstren i smårummen i fjällstugan. Jag ska försöka bevaka några fina mässingsomtag på tradera i morgon förmiddag som borde passa utmärkt till gardinerna.
God natt önskar en framtidsplanerande bloggmadam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar