torsdag 10 februari 2011

Inställd resa!


Dottern ringde och berättade att vår gemensamma seglats i Grekland i maj hade blivit inställd. Vi diskuterade hur vi skulle göra, men bestämde att vi skjuter på resan till hösten.
Maj månad är för oss en intensiv månad, då båtarna ska förberedas för sjösättning, stugan ute på ön ska öppnas upp och skuras in i.
I år är det konfirmation för ett av barnbarnen som jag inte vill missa. Den årliga resan söderut till Skåne under kristi-himmelsfärdsdagen vill jag inte heller avstå ifrån fastän den är i juni detta år, vilket innebär att seglarresan inte kan flyttas fram en vecka utan får bli till hösten.
Det glädjande är att kanske fler familjemedlemmar kan följa med. Vi får se och ta veckorna som dom kommer, fjällresa i morgon och Tallinresa nästa helg.
Jag ska erkänna att jag blev lite besviken, då jag sett fram mot att bo på en båt i Grekland en vecka i vår med den navigerande dottern.

2 kommentarer:

  1. Jag med... Och vi får nog ställa in oss på nåt annat än "segla i solen". Ifall vi inte skjuter upp det till nästa år, vill säga.

    SvaraRadera
  2. Japp kanske Kambodja eller Vietnam eller kanske en släktresa till Canada. Till det pris som seglingen kostar så tar vi oss ganska långt bort.

    SvaraRadera