torsdag 12 maj 2011

Bak och sykväll!




Det blir konfirmation på söndag och konfirmanden har önskat snabba tekakor och salta vetepinnar till kalaset, och vad gör man inte för detta fötjusande bonusbarnbarn som är jättesocial och som jag tycker är en fin gåva till familjen.

Samtidigt som jag bakar försöker jag få till en sommarklänning ur nåt gardintyg som jag vävt en gång i tiden. Jag och dottern ska ju åka utrikes om knappt en vecka, och då vill jag ha nått fint att ta på när vi ska äta middag i främmande land.


Mitt i all denna stress kommer maken. Jag kramar honom och säger va kort du verkar. Svaret blev; Sök åt mig i skoskaften. Det är något bättre än vad exmaken sa; Kalla mig filtsulan, under toffeln.

1 kommentar:

  1. Pysselkväll kallas det, och det låter himla mysigt. Än om det kanske är stressigt.
    Haha, jag gillar din makes snabba svar på tal!
    Kanske även jag borde sy mig nåt att bära på finare middag då... Hmm... Lär bli svårt att hinna! Får nog vända upp och ner på garderoben och se om något fint och somrigt trillar ut!

    Kram!

    SvaraRadera