torsdag 5 maj 2011

Frysboxavfrostning!



Vi har ofta nämnt att vi borde frosta av de tre frysboxarna vi har i källaren. Själv är jag lite av en hamster som införskaffar bra råvaror då tillfälle ges.
Med tre fullsmockade frysboxar så äter vi av det som ligger överst. Men nu ska det bli ändring då jag vill ha superkoll på det som vi ska äta framöver. Redan nu har jag hittat fina stekar som vi kan grilla av i sommar.
Tyvärr så rymdes inte allt så jag tillagade en lammstek som vi har ätit av idag till middag, och kommer säkert att bli middag när vi kommer upp till stugan i morgon kväll. Men supergott var det jag har inget emot att äta det en gång till.
Lammet är fött och uppvuxen i Nordansjö i Vilhelmina socken hos en kärleksfull och djurvänlig familj, där dom förresten gör värdens godaste fårkorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar