tisdag 10 maj 2011

En bra låda!




I kväll har vi varit i Bjästa och hälsat på vuxenskolans vävcirkel och skaffat oss inspiration. Där såg jag en praktisk låda att hänga fast på vävpallen och vill naturligt ha några sådana till mina egna vävpallar.

Jag vill ha bra saker tillgängliga och superordning runt om mig, eller om jag säger att jag vill ha kontroll på mina saker. Jag hörde ett kinesiskt ordspråk för ett tag sedan som löd:

"Äger du mer än tre ting så äger tingen dig"




Alltså är jag ägd av mina vävstolar.




2 kommentarer:

  1. Smart låda. Men var är inspirationsbilderna från vävstolarna?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jo batteriet på min bloggkamera var dåligt laddat och därför blev det bara denna bild. Inspirationen på vävarna får vi spara i minnet.

    SvaraRadera