måndag 4 juli 2011

Vilka kanonbra penslar!

Jag har blivit något av en Lidl fantast. Affären ligger på väg till mitt kontor och då jag inte handlar särskilt mycket i min ensamhet så kan jag handla var som helst. Dessutom brukar det vara lugnt, tyst och nästan folktomt på den butik som finns här i stan. Förra veckan då jag skulle handla rapsolja och salt till ön så såg jag ett penselset till bra pris.

Då jag är i målartagen så tänkte jag att till det priset kan jag kasta penseln efter målning. Men vid målningen i söndags så blev jag glatt överaskad. Den var jättelätt att måla med och inte ett strå släppte. Det blev penseltvätt och i kväll har jag målat ett varv till med samma pensel och är lika nöjd. Då jag idag har har köpt ett till penselset så kastade jag penseln som jag använt till 2 målningsvarv.

Jag har en del målning kvar som exempelvis panelbräderna som fattas till relaxrummet i fjälls, boden på ön skall målas liksom dörr och fönster till den. Ute på ön ligger en mast som borde målas och byrån på ön finns med i målarplanerna, och då blir det bra med penslarna som för mig är förbrukningsvaror.

Finbyrån som jag målat i kväll tror jag ska få vara som den är nu. Färgen täcker inte riktigt, men det gör att den får lite liv och inte ser alldeles ny ut. Däremot har jag planer på att måla hyllorna inuti skåpet så det ser ut ut som breckiamarmor, och jag tror att de bra penslarna kan användas som fördrivare för att borsta ut färgduttarna med.

Det är roligt att måla när man slipper plocka strån från det man målar. Sedan fylldes lagom med färg, vilket gjorde skåpet otroligt lättmålat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar