fredag 6 januari 2012

Trettondagen!

För en gångs skull så är vi hemma en storhelg, och det är jätteskönt. Solen lyser in i salen och jag får en svag känsla av våren,
Jag sitter i vävstolen i källaren för att väva gardiner till stora rummet uppe där jag vill ha färger som förknippas med vår. Det är härligt att slippa tokväva som jag gjorde före jul för att döttrarna skulle få sina gardiner i julklapp. Dom här gardinerna väver jag i en sakta behaglig takt, men vill så klart ha dom klar när vi ska städa bort julen.
Katten Binladen följer maken var han än går och vill helst ligga i närheten av maken, som här på tangentbordet.
Eller på skrivbordet i makens verkstad i källaren.

2 kommentarer:

  1. Han ser ju ut precis som pElle!!

    Och i er soffa skulle pv trivas ,-)

    SvaraRadera
  2. Japp,ni är så välkomna och vi tar emot er med öppna armar.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera