måndag 16 januari 2012

Vävning hela veckan!

O så härligt när jag nu släppt julstök, studier och andra måsten. Nu ska det bli vävning för hela slanten. Jag dunkar på med glesripsmattorna i källaren och hoppas se slutet (glahål) under dagen. I kväll är det vävning på vävstugan i grannbyn där jag väver gardiner i stramalj. Bandvävstolen ska jag väva i när vi sitter framför TV: n på kvällarna. Banden ska användas till kaninfiltarna som jag vävde under förra våren. och filtarna ska till relaxrummet i bastubyggnaden i fjällparadiset.
När mattorna är färdigvävda skall källaren till viss del utrymmas för målning av skåp, bord och hylla. Näst på tur blir då köksvävstolen där jag väver badlakan till hemmet. Det blir en njutbar vecka då jag får skapa det jag tycker att vi behöver till hem och stugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar