torsdag 9 februari 2012

Uppdämt kreativt behov eller?

Jo något måste det vara då jag rusar runt bland mina roliga projekt. Under resan har jag knappt ägnat en tanke åt mina projekt hemmavid, men så fort vi kommit hem drar jag igång igen och hinner knappt ens blogga. Uppe har det kommit i en rundväv i en liten vävstol och jag är oerhört nyfiken på hur det ska vara att väva väskor i allehanda olika material. I köksvävstolen sitter nu en handuksvarp som ska solvas och den här kvällen har vigts åt skåp och bord som fått ett andra varvs målning.
Färgen täcker inte helt så det måste bli ett till varv om några veckor då aterailena förhoppningsvis torkat, men så blir det när man blandar sin egen färg av linolja, balsamterpentin och färgpigment. Fördelen är att jag kan måla över om jag vill ha en annan färg eller om jag vill ådrings eller schablonmåla möblerna.

Hur som helst så känns det jättebra när det är gjort, för det är trångt och svårt att måla när skåpet ligger. Jag har inget val då skåpet är för högt och jag funderar på att flytta det till en annan plats för att måla på sista varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar